onsdag 26 oktober 2011

Ett tidens barn


Ett tidens barn, i livets väv
kom till mig, lär mig allt

Från platsen bakom våra minnen
Där ursprunget bor i våra sinnen

Ett tidens barn, på livets väg
kom till mig, visa mig

Från en annan del av universum
Där inget finns i tid och rum

Ett tidens barn, i mitt solsystem
kom till mig, lys upp mitt liv

Från ovan bortom där
Där vi aldrig mötts som här

Ett tidens barn, med kropp och själ
kom till mig, visa dig

Från en annan gata flerfilig
Där du enkelt valde mig

Mitt barn, det visar sig

Den nya tidens acceptans
av olikheter i vett och sans

Mitt barn, av resonans

Den nya tidens varande
av likheter och ärande

Mitt barn, min lärare

Den nya tidens talande
av tecken ord och visande

Mitt barn, mitt helande

Ett tidens barn, i livets väv
kom till mig, lär mig allt

Från platsen bakom våra minnen
Där ursprunget bor i våra sinnen

Ett tidens barn, på livets väg
kom till mig, visa mig

Från en annan del av universum
Där inget finns i tid och rum

Ett tidens barn, i mitt solsystem
kom till mig, lys upp mitt liv

Från ovan bortom där
Där vi aldrig mötts som här

Ett tidens barn, med kropp och själ
kom till mig, visa dig

Från en annan gata flerfilig
Där du enkelt valde mig

I kärlek

/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar