onsdag 26 oktober 2011

Kom, ge mig ljus.

Det brinner en låga i natten
Som livet har visat mig hit
Det porlar och forsar som vatten
Som livet har vikt sig en bit
Kom, ge mig ljus
Det stormar ett hav i mitt hjärta
Som källan ger sin lärdom
Det sjunger av svidande smärta
Som livet tröstar i stundom
Kom, ge mig ljus
Det växer sig stadigt en tro
Som livet får mig att se
Det frigörs eoner av minnen
Som kärlek bara kan ge
Kom, ge mig ljus
***
Ljuset är din bärare av solen är du framförd
Bländad av din kärlek är jag
Strålar av din klokskap träffar alla som vill
Hjärtan öppnas varje ny dag
Ljuset är din bärare av solen är du kommen
Bländad av din kärlek är jag
Virvlar av egenskaper träffar alla intill
Hjärtan öppnas slag för slag
Ljuset är din bärare av solen ska du verka
Bländad av din kärlek är jag
Bitar av rädslor släpper från oss
Hjärtan öppnas hos alla envar

***
Det brinner en låga i natten
Som livet har visat mig hit
Det porlar och forsar som vatten
Som livet har vikt sig en bit
Kom, ge mig ljus
Det stormar ett hav i mitt hjärta
Som källan ger sin lärdom
Det sjunger av svidande smärta
Som livet tröstar i stundom
Kom, ge mig ljus
Det växer sig stadigt en tro
Som livet får mig att se
Det frigörs eoner av minnen
Som kärlek bara kan ge
Kom, ge mig ljus

/Carola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar